28. Hulp gevraagd voor een jongen met meningitis - Reisverslag uit Bafoussam, Kameroen van LeoenSilviainKameroen - WaarBenJij.nu 28. Hulp gevraagd voor een jongen met meningitis - Reisverslag uit Bafoussam, Kameroen van LeoenSilviainKameroen - WaarBenJij.nu

28. Hulp gevraagd voor een jongen met meningitis

Blijf op de hoogte en volg

11 Mei 2013 | Kameroen, Bafoussam

Hulp gevraagd voor een jongen met meningitis, hersenvliesontsteking, nekkramp.

9 mei 2013.
Er wordt gebeld. Voor onze poort staat een treurig kijkende vrouw met daarnaast een jongetje van 'n jaar of 8. (zie foto’s) Ze vraagt of ze even wat mag komen vertellen. We zitten op het terras en we hebben Hemelvaartsdag een vrije middag dus dat kan. Of 'papa' haar kan helpen. Iedereen noemt mij hier ‘papa’ en Silvia ‘mama’ dus daar kijk ik niet meer van op.
(Overigens weiger ik Silvia 'mama' te noemen als ik met onze huishoudelijke hulp over haar praat. Die titel is aan mijn moeder voorbehouden. Leuk is ook dat onze hulp mij 'messieur' noemt en niet 'papa'. Dat geeft onze verhouding kennelijk beter weer.)
De treurige mevrouw en haar zoontje krijgen wat te drinken en zij vertelt dat ze weduwe is, haar man is als politieagent doodgeschoten, en zij is net genezend na een auto-ongeluk. Haar zoon van 15 is opgenomen in het ziekenhuis met meningitis (hersenvliesontsteking). Nu had ze voor haar eigen ziekenhuisopname en medicijnen al een lening afgesloten die ze net kon opbrengen. Ziektekosten verzekering kennen ze hier namelijk niet. Nu moet haar zoon antibiotica hebben maar ze weet niet hoe ze dat nu weer moet ophoesten. Het kost 36.000 frank per dag (50 euro). En dat heeft ze niet. Of wij haar willen helpen.
We kunnen haar wel een beetje uit de brand helpen, maar lang houden we dat niet vol.
Nu dacht ik, ik vraag op mijn webblog of mijn lezers een handje willen helpen. Als iedereen 1 euro stort (meer mag natuurlijk ook) kan ik hen 15 dagen vooruit helpen. We controleren wel of haar verhaal klopt. Ze krijgt het geld als ze de rekening van de medicijnen overlegt. Dat is zo afgesproken.
Twee uur later staat zij, mét de rekening, weer voor de deur zodat ze twee dagen vooruit kunnen. Voor verdere hulp zal ik dat ook zo afhandelen.
Ik heb wat moeite met het vragen van hulp aan jullie in Nederland, want er wordt al zoveel geschooid. Maar goed, het is voor een goed doel.
Ons banknummer en is: IBAN: DE24120300001013199912 BIC: BYLADEM1001 (Ik moet ook altijd aan Bin Laden denken als ik deze BIC zie) t.n.v. Leonardus Oome. Onder vermelding van: Voor Gustave.
Alvast dank. Ik houd jullie op de hoogte. Mocht hij beter zijn voordat het bedrag op is vind ik wel een ander goed doel ter besteding van het restant.
Hartelijke groet uit een vochtig-warm Bafoussam.
Leo.
P.S. Voor ik vertrek komt er nog een laatste stuiptrekking.

PPS. Olga schreek dat de BIC niet geaccepteerd werd. Ik heb dit geconroleerd en u blijkt er tussen de letters en de cijfers geen spatie te mogen staan. In het stukje is dit gecorrigeerd dus je kunt het gewoon copiëren. Hopenlijk lukt het vanaf u wel. Bye, bye.

PPPS. Hoewel ik het IBAN van Internetgank haalde mag ook hier geen spatie in voorkomen.
Ik corrigeer dit bij deze. Doei!!! Dank jullie wel voor de ondersteuning!
Leo.

  • 12 Mei 2013 - 09:20

    Olga:

    Hoi Leo,
    Ik wil graag meedoen, maar maar bij telebankieren krijg ik de melding: BIC bank begunstigde is niet correct.
    Wat gaat mis?
    Hartelijke groeten, Olga

  • 12 Mei 2013 - 14:48

    Han:



    hoi lieve Leo,

    Ik probeerde met de nieuwe aanwijzing geld over te maken maar...
    Bij het land heb ik Kameroen ingevuld, klopt toch? Daarna moest ik doorklikken naar Volgende voor meer gegevens en kreeg deze vermelding te zien.
    Algemene systeemfout. Neem contact op met de helpdesk Bel 0900-0905. (999)

    Lees graag de nieuwe aanwijzing...en alle goede dingen in drieën .
    liefs,
    Han



  • 14 Mei 2013 - 13:15

    Han:

    Hoi lieve Leo,

    Gelukt!

    Het BIC nummer hebben wij hiervoor niet nodig;-)

    Succes met de actie,
    liefs Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Aug. 2011
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 164382

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2011 - 01 Januari 2016

Mijn eerste en laatste? reis

Landen bezocht: